Totalt antall sidevisninger

søndag 25. september 2011

Interiørmessen et mekka for oss som liker interiør.

Hva er hot og hva er not innen interiør og møbler ute og inne for vinter 2011 og vår 2012?
Ikke så mye har forandret seg innen interiør siden i fjor. Det kan se ut som naturen fremdeles skal inn i stua, enda mer enn i fjor. Det er tapetremser med villmark- og dyremotiv. og det er puter sydd av dyreskinn.

Denne tapeten fra Scandinavian Surface gikk jeg forbi både en og to ganger før jeg virkelig fikk sansen for den. Nå er den det sterkeste minne mitt fra messen.

Her er en pute sydd av dyreskinn. Store dyreskinn som også blir brukt som tepper var også å se på messen. Det kan du være heldig å få på tilbud på Living og Home Cottage nå om dagen har jeg sett.


Glass Thomsen fikk denne inn rett før messen. Hun hyggelige damen som jobbet på standen syntes den var så nydelig da hun så den at hun var nødt til å kysse den.


Det kommer også en del tremøbler som er litt inspirert av 70 tallet, men selvfølgelig med et tøffere preg.



Robust og elegant på samme tid.

Her har de rett og slett lage et bord av 2x4 toms plank med en glassplate over. Så har du et gammelt bord med en stygg plate på så ser du her hva du kan gjøre .En gammel dør kan også fint å bruke som bord.



Sangen M Æ sa en liten grønn frosk en gang.... tenker jeg på når jeg ser dette bilde.

 Sofaer og puter i friske farger går igjen i det meste av de nyeste møblene.

Etter krig og elendighet så vil folk ha musicals og lett underholdning. Nå under finaskrisen( som fremdeles ikke er over) ønsker folk å hå oppmuntrende og friske farger rundt seg. Hele messen var full av friske og klare farger til både ute og inne.




 Store myke frukt baller eller hva jeg nå skal kalle det. De sikkert er best til pynt.


 Morsom barnestol av plast.

 Barnebord og plaststoler.

 Her kan nissen følge med på lasset.

 Jeg husker desverre ikke hvem som har produsert denne kjøkkenviften, men fin er den.

Biopeis A/S hadde en veldig bra stend med et veldig godt utvalg. En biopeis skal ikke sote mer enn ett sterinlys og tro det eller ei så avgir de opptil 3000 w. Denne står inni en glass sirkel som er ca 110 cm høy.

 Dette er definitivt den mest elegante biopeisen jeg har sett. Den varmer 3000 W og koster 29.000 kr.

 Biopeis montert på vegg.

 Denne runde avgir 2500 W og koster 7800 kr. Bioetanolen koster 39 kr pr liter og en liter varer i ca 5 timer om jeg husker riktig.

 Denne peisen skal ha glass rundt toppen,men det knuste under transporten.



 En utradisjonell maritim lape.

 Denne lampen var å se på flere stand og den kan du skrive det du vil på. Dette er trolig slik som ungdommen liker og du skal ikke se bortifra at denne kommer  på ønskelisten til din datter eller sønn.

Hva skal vi si om disse lampene, bortsett fra at det er nødt til å være LED lys for ellers er de veldig brannfarlige.
 
Det var også noen som utstilte veldig store og lavthengende lamper. Fint ja, men det erdesverre ikke så mange som har slike høyder under taket lenger.

Mikela Dørfel har nå designet disse lysestakene i freshe farger.

Dette bilde ville jeg levere inn i konkuransen som ble holdt for bloggere, men han som skulle ta imot det formidlet aldri hvor det skulle leveres. Jeg syntes at dette er litt kunstneristisk.

Her har Glass Thomsen kommet med lys som kan festes hvor det måtte være ønskalig. Veldig stilig med en stor Bjørkestamme eller tre i feks gangen med mange av de lysestakene på.


 Bambus ekte eller uekte er veldig eksotisk og fint.

 Stål er tydeligvis ikke ute av bilde.Hva syntes du om tapeten? Jeg er så gammel at jeg har sett den før så det blir ikke så veldig wow for meg.

Nydelige, praktiske og veldig eksklusive.
 
Jeg er bare nødt til å ta med denne nye malingen som har kommet. Det kommer ikke så veldig godt frem på bildet, men malingen er glødende og glinsende. Du kan lage mønster med pensel eller svamp-Underlaget bør være hvitt for å oppnå best effekt. Den skal være perfekt til å bruke over kjøkkenbenken sa selgeren..Den koster litt over 300 kr pr liter, men ett strøk er nok.

Halvor Bakke har ikke lagt på latsiden denne helgen. Han var aktuell på Bohus sin stend hvor han viste frem sin nye møbelkolleksjon som ble lansert 15 sept.. Han var også å treffe på Glass Thomsen sin stand hvor han lanserte sin første design innen lysestaker.


Fulle av inspirasjon og intrykk ruslet begge Elisabethene hjem .

1 kommentar:

  1. Hei Elisabeth. Så flott blogg du har :) Jeg er på utkikk etter biopeis og så du hadde skrevet litt om det, men får ikke opp noen bilder. Siden du er så flink på interiør tenkte jeg å spørre deg. Hva synes du om denne vegghengte biopeisen (https://www.biopeiser-shop.no/oslo-biopeis-svart_1669r22575.html) til en stuen i en leilighet? På forhånd takk :)

    SvarSlett