Totalt antall sidevisninger

torsdag 14. april 2011

Vårens mote på hagemøbel markedet.

Shabby chic-trenden har kanskje gått litt tilbake inne i stua, men utendørs er det fremdeles mye slitt landstil som gjelder. I tillegg er 80-tallet i ferd med å sette sitt preg på hagen din.
I år er det sterke fargen som vi kledde oss med på 80 tallet som gjelder. Sterke klare farger gjør deg munter og glad. Utemøblene vi nordmenn gikk mann av huse for å kjøpe de to siste årene er mørke og egentlig litt kjedelige hvis man ikke spriter opp med spenstige puter og gjerne en knall gul parasoll.
 Dedon er blant de mer ekslusive produsentene av hagemøbler, og har tradisjonelt laget store grupper i kunstrotting. Rotting er fremdeles materialet i 2011-møblene, men stilen er smalere og mer elegant.










Møblene er fine de,men se det råflotte gulvet laget av gamle materialer. Det ble et elegant og litt maritimt preg siden gulvet 
er formet som en  båt.













 Ying og jang i møbler er nytt for året.     Tror nok det er mer kunst å se på enn behagelig å sitte i. Prisen er sikkert ikke så hyggelig heller.












 Elegant stil for den konservative som ikke våger å "frike litt ut".










Skulptur eller stoler? Kan vel være begge  deler. Ser stilig ut,men kanskje litt vanskelig å stable i høyden.





 

Disse her er veldig elegante. Ikke akkurat Ikea sin stil dette her nei.









Hage & hus er faktisk de som har det sprekeste utvalget av spesielle hagemøbler.  Her er noen eksempler:










Denne stolen er veldig fargerik og elegant,         Pris 5500 kr.

 
















 Det finnes utallige forskjellige stoler lignende dette på markedet i år. De ser ut som det er vårens store slager. Disse er veldig fine å ha inne også.













Disse møblene er også 80 talls inspirert. De skal være naturell eller sort i år.       Selges hos Housedoctoren.














 Motrade har laget en serie med flotte  farger og litt stive priser.








Nova sin kolleksjon. Myke deilige puter. Det eneste som jeg ikke liker med slike puter er at man fort blir svett av å sitte i de fordi de er så tykke. Ikke like fine med badehådkler i hele tiden, Eller er den en enkel og stilren.









Her har Nova designet en deilig sofa pergola. Her kunne jeg godt tenkt meg å slengt meg ned for å sove middag.














Ellers så kunne jeg godt tenkt meg en lur her inni egget.







Det er også mange fine solsenger på markedet.


















Dancover har både enkel og dobbeltseng i denne utgaven.






















Herlig hengekøye til 2500 kr. I fjor kjøpte jeg en finere på Living til nesten 1/3 av prisen.





Jeg må til slutt legge ved et bilde tatt hjemme hos en annen blogger. Jeg ble utrolig imponert over hele stilen her. Ekstra myke puter," vindusposter" ute og legg merke til hvor mye det gjorde seg med den stjernen på veggen. Veldig elegant.












For dere som ikke har oppdaget LIVING enda så vil jeg bare si at der finner du faktisk de råeste utemøblene til under en brøkdel av prisen av det jeg har funnet frem her. De var desverre umulig for meg å laste ned bildene fra siste katalog, men jeg tar gjerne med meg kamera ut der for å vise hva de har.

Beklager at bildene er for tett, det er tøft å ha bursdag. Skal fikse det i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar