Totalt antall sidevisninger

mandag 11. juli 2011

Hold fuglene unna morelltrærne....

Er du også plaget med at fuglene spiser opp morellene før du får en eneste en? Det er et stort problem.
I Hardanger henger de hvite perseninger over trærne, men det ser ikke så veldig fint ut syntes jeg.Så jeg måtte finne en bedre løsning.
Jeg var nødt til å finne trostens og de andre småfuglenes fiender.



De er redde for slanger og rovfugler. Det går an få få kjøpt ugler som man kan henge opp i treet etter fiskegøtt. Det skal holde dem borte. Jeg jaktet litt etter slike fugler,men de var så utrolig dyre at jeg droppet det.
 Jeg valgte å prøve med gummislanger som jeg kjøpte i lekebutikken. Min onkel fikk en som han hang opp langs drueveggen og jeg han to opp med gøtt i det største morelltreet.Fuglene fortsatte festen så det fungerte ikke i det hele tatt.



 Så kom svigermor med en denne uglen og det har fungert. Som du ser så har jeg bare satt den opp under treet.
Trosten som er aller gladest i frukt har ikke engang spist de som har falt til bakken. Så nå i år koser vi oss med moreller fra egen hage. Det finnes ikke noe bedre enn det syntes jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar