Totalt antall sidevisninger

mandag 21. mars 2011

Mosegrafitti som dekor eller reklame

Jeg er bare nødt til å skrive noe om moseskrift eller mosegrafittig for dette er helt utrolig kult. Det har blitt skrevet om i andre blogger, men mulighetene for dette produktet, om jeg nå kan kalle det for det er helt unikt. Du kan dekorere hva som helst med det feks vegger, stoler, bygninger osv. Bare tenk på reklameverdien det kan bli for en økologisk restaurang, grønnsakshandler eller økologisk frisørsalong. Første mann ut for mye gratis reklame, for dette er slikt som pressen elsker.
Her er noen forslag som jeg fant på nettet. Temmelig kult spør du meg.





                               

Som du ser så holder det og det er ganske tøft på de forskjellige bakgrunner.                                                                Dette er så kult at jeg nesten motvilig gir fra meg oppskriften, men siden et er deg så skal du få den.
Det finnes forskjellige oppskrifter på hvordan du kan gjøre det. Jeg skriver ned de tre som jeg har kommet over så får du selv velge hvilken du vil bruke. Personlig velger jeg nr. 2 siden jeg fant den i en annerkjent hagebok.
1. oppskrift: 7 dl kremfløte og to ss sukker.                                                                                                                    
 2.oppskrift:  1 liter kultur melk.                                                                                                                                                           
3. Øl og 2 ss sukker
Ale tre opppskriftene skal tilberedes på samme måte heretter. Putt vesken i en blender, fyll den med mose og kjør på. Pass på at de ikke flyr i taket, for jeg regner med at det ikke er der du vil ha den.
                                                              
 Lag sjamblonger av det du måtte ønske hvis du ikke heller vil bruke fri hånd til å smøre utover det område du ønsker.
 Du kan også feste mosen med silikon hvis du skal ha det over et større område.

2 kommentarer:

  1. Hei. Dette er jeg enig at er tøft. Har brukt surmelksmetoden på potter og det er også kjempefint. Tenker at øl kanskje er det minst grisete alternativet men det er jo resultatet som gjelder!Ha en fin uke! Hege

    SvarSlett
  2. Nei så morsomt!
    Dette var helt nytt for meg, og må prøves!
    Takk for flott tips:)

    SvarSlett